Strategie
& creatie

Als ontwerpbureau werken wij voor overheden, semi-overheden, onderwijs, cultuur en het bedrijfsleven, wij zijn er van overtuigd dat elke organisatie op een zelfde manier bouwt aan zijn verhaal.

Namelijk met een goede balans tussen commercie en een hoger doel. Het een kan in deze wereld namelijk niet zonder het andere. Daarom werken wij steevast volgens een vast model, dat leidraad geeft in elk project.

De kracht van een sterk verhaal

Natuurlijk zijn er altijd redenen te bedenken om af te wijken van het verhaal van je bedrijf. Bijvoorbeeld als het om het werven van young professionals. Of als het gaat om gedragsverandering intern. Maar afgezien van de uitzondering geld hetzelfde merkverhaal voor arbeidsmarktcommunicatie, interne communicatie, bedrijfscommunicatie, publieke communicatie en productcommunicatie.

Bij ons begint het altijd met de vraag achter de vraag

Die heb je vast al eens eerder gehoord; ‘De vraag achter de vraag’. Het verschil met onze methodiek is dat wij deze niet aan je stellen. Dat laten we jou zelf doen. Meestal begint dat met een interactieve brainstorm met een aantal collega’s. En dan het liefst niet met de usual suspects. Vaak komen de beste inzichten namelijk uit de hoek die je zelf niet ziet.

Positioneren vanuit archetypen

De output van de verkenningsfase vormt onze input voor de basis. Dit bestaat eigenlijk altijd uit drie ingrediƫnten, de strategie (keuzes in doel, inzet middelen, onderbouwing van richting en verhaal), het concept (kapstok in communicatie, de rode draad) en afhankelijk van de opdracht of doelstelling een merkdocument.

Bij positionering werken we met meerdere technieken, waaronder the golden circle en de merkarchetypen. Samen bepalen we daarmee tone-of-voice en begrijpen we elkaar in de taal die we als merk willen spreken. Zo brengen we vaart in het proces en consistentie in communicatie.

Wil je meer weten over onze werkwijze? Of over de merkarchetypen?
Neem dan contact met ons op. Vinden we leuk!